Op 10-10-2008 bestelde ik via internet 4 autobanden.
Op Maandag 13-10-2008 kreeg ik een mail dat mijn betaling ontvangen was en de banden op 20-10-2008 geleverd zouden worden.
Ik ben de gehele dag thuis geweest maar niets ontvangen(nu kan er natuurlijk wel eens iets mis gaan dus ik heb niet gelijk aan de bel getrokken)
Toen ik Dinsdag middag om 17:00 uur nog niets ontvangen had heb ik een mail gestuurd met de vraag waar mijn bestelling bleef, deze mail kon niet bezorgd worden en deze kreeg ik dus retour.
De andere dag nogmaals geprobeerd en toen lukte het dus wel, ik kreeg als antwoord op mijn mail dat de banden Vrijdag de 17e geleverd waren en dat er getekend was met de naam De Jonge (ja dat is niet zo moeilijk als je bij de Jonge iets moet afleveren)
In die mail stond dus ook dat ik dus blijkbaar niets ontvangen had en dat ik hiervoor een formulier moest ondertekenen en terug sturen/faxen.
Aangezien het om 2 verschillende maten ging zagen hun het als 2 verschillende bestellingen dus ook 2 formulieren, alles netjes ondertekend en gefaxt.
Daarop krijg ik een mail dat de banden met de maat 2x215/45/17 een week later geleverd zouden worden.
Hierop heb ik dus terug gemaild dat ik aan had gegeven mij geld terug te willen (auto moest een dag later gekeurd dus die banden had ik niets meer aan) en dus niet opnieuw banden wilde ontvangen en dat ik er 4 had besteld en niet maar 2
Daarop kreeg ik een mail terug dat ik mijn geld terug kreeg maar dat de banden ook door een communicatie fout opnieuw geleverd zouden worden en dat ik die dus moest weigeren als ze deze zouden komen leveren.
Tot mijn grote verbazing liggen er dus vorige week 2 banden in de vooruin toen ik thuis kwam (en is er door GLS wederom uit mijn naam getekend, net zoals de 1e keer??)
Hierover contact gezocht, deze banden zouden weer opgehaald worden (wat ook is gebeurt) en er was opdracht gegeven mij geld terug te storten.
Tot op heden dus nog niets ontvangen (en het duurt toch geen maand om geld terug te storten)
De (Post)bank kan niets voor me doen omdat het om een vrijwillige betaling gaat (automatische incasso kan dan weer wel)
Deze gaven me wel het advies in ieder geval aangifte te doen (sowieso ivm fraude door het plaatsen van een handtekening uit mijn naam)
Maar hiermee heb ik dus mijn geld niet terug en de politie kan hier ook niets aan doen tenzij er meer mensen slechte ervaringen hebben met dit bedrijf.
Is er nu echt niets te ondernemen?
Het is toch van de gekke dat als je zelf niet (op tijd) betaald er een incassobureau/deurwaarder aan de deur komt maar nu een bedrijf zich niet aan zijn verplichtingen houdt kan er opeens niets en moet je maar gewoon hopen dat ze zo netjes zijn het toch terug te geven.