Ik heb een website ondergebracht bij mijndomein.nl, en kreeg begin dit jaar daar een factuur voor. Mijndomein.nl wil graag dat deze betaald wordt via automatische inkasso, en daar kan je via hun website toestemming voor geven. Dit heb ik 2 keer gedaan (de eerste keer begin februari, de 2e keer half april) en beide keren is het bedrag niet van mijn rekening afgeschreven. Voordat ik een derde keer toestemminggaf wilde ik eerst weten wat er nu verkeerd is gegaan. Ondertussen hadden ze mijn website gesloten, wat ik bijzonder vervelend vind.
Het antwoord wat ik kreeg was niet afdoende (de juiste tenaamstelling, plaatsnaam en het juiste rekeningnummer waren wèl bij ze bekend), en heb hier gelijk op gereageerd. Vervolgens krijg ik een mailtje dat ik zo spoedig mogelijk antwoord zal krijgen.2 dagen hierna mail ik ze met het voorstel dat ze me even bellen, omdat het allemaal erg lang duurt.
Niks meer gehoord, tot ik een week later een acceptgiro van een incasso bureau krijg!
Ik vind dit echt een volslagen belachelijke gang van zaken. Ik heb wel gelijk het openstaande bedrag betaald (inclusief 10 euro administratie kosten voor een "late betaling", hoewel ik het hier eigenlijk ook niet mee eens ben), maar ik vertik het om ook de incasso kosten te betalen.
Dit is dus eigenlijk mijn vraag: een bedrijf zoals mijndomein.nl kan toch niet aangeven dat ze je antwoord gaan geven op een vraag over een betaling, vervolgens de vraag niet beantwoorden en de zaak uit handen geven aan een incasso bureau?
Rogier