BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Inkasso bureau ondanks verzoek om betalingsregeling

Bijdrage door gebruiker
08-06-2010
9 reacties
Ik heb door de crisis (werkzaam in de bouw) 4 maanden niet kunnen werken. Ik ben ZZP'er en had dus helemaal geen inkomen. Toch heb ik er alles aan gedaan om mijn rekeningen zoveel mogelijk op tijd te betalen. De rekeningen van mijn zorgverzekeraar heb ik op 1 na dan ook altijd tijdig betaald. Ik heb uiteindelijk op 6 april (toen ik eindelijk weer werk had) een brief gestuurd waarin ik verzocht om in 3 maandelijkse termijnen te betalen. De eerste termijn heb ik toen meteen overgemaakt. Ik heb hier geen reactie op gehad, maar dat duurt wel eens vaker lang voor je ergens een reactie op krijgt. Half mei kreeg ik een brief van een incasso bureau, 75,00 kosten erbovenop! Ik heb het incassobureau aangeschreven dat ik om een betalingsregeling had verzocht. Ik had inmiddels al 2 vd 3 termijnen betaald. Het incassobureau geeft aan dat ik er zelf achteraan had moeten gaan als ik geen reactie heb gehad. De verzekeraar heeft de brief kennelijk niet gehad of is hem kwijt. Dat is nu dus mijn probleem. Ik had moeten bellen, zeggen ze. Maar ik wacht wel eens vaker een paar weken voor ik antwoord krijg, en ik wil juist niet bellen omdat ik dan geen bewijs heb (ervaring). Nu moet ik toch de kosten betalen. De schuld ligt kennelijk bij mij. Nadat ik gezegd heb dat ik weiger te betalen (de rekening is inmiddels al helemaal betaald), werden de kosten ineens van 75,00 naar 46,00 verlaagd. Dan moet ik wel binnen een week akkoord gaan. Dit komt heel vreemd op mij over. En ik vind het ook allemaal heel erg oneerlijk. Maar ik denk dat ik hoe dan ook aan het kortste eind trek en misschien beter die 46,00 kan betalen.

Wat vind u?

Ik ben wel boos dat je het altijd verkeerd doet, als je belt zeggen ze: u had beter kunnen schrijven en als je schrijft zeggen ze: u had moeten bellen! Hoe dan ook, je bent altijd het haasje!
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)