BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Inkasso

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-12-2006
  •  
6 antwoorden
  •  

Ik heb gisteren vier en een half jaar na opzegging van bestellingen bij Sanadirect een brief van een inkassobureau ontvangen waarin ik gesommeerd word om een bedrag van maar liefst E74,70 te betalen voor een bedrag dat volgens Sanadirect nog van maart 2002 open zou staan. Ik heb alles echter keurig betaalt en per brief opgezegd. Hierna kwam ondanks de brief toch nog een zending die ik linea recta terug heb gestuurd.

Ik heb geprobeerd om in kontakt te komen met het bedrijf maar ze zijn niet te traceren. Via internet en kpn ben ik aan telefoonnummers gekomen maar de telefoon wordt niet opgenomen. Hierop heb ik kontakt opgenomen met mijn Rechstbijstandverzekering maar het enige juridische advies dat ze mij kunnen geven is om te betalen en een brief te schrijven.

Om aan een adres te komen moest ik het inkassobureau bellen die natuurlijk weigert om een adres aan mij te geven. Wel heb ik van ze vernomen dat Sanadirect van naam en adres veranderd zou zijn en dat ik de brief aan hun moet richten. Ze kunnen mij dan drie weken uitstel geven. Betaal ik niet na deze drie weken in een keer het hele bedrag zullen de kosten fors verhoogd worden.

Wat kan ik doen om hier van af te komen? Wat is de beste actie om te ondernemen? Ik ben absoluut niet van plan om te betalen maar wat nu?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.