Spookrekening?
Gistermorgen het juiste rekeningnummer en de naam ingevuld van een tweede rekening onder mijn beheer
om 1400 euro daarnaar over te maken. De twee vragen bevestigend beantwoord (naam en rekeningnummer juist?)
en tancode ingevoerd. Alles werd correct uitgevoerd.
Kort daarop controleerde ik of op de bestemde rekening het bedrag van 1400 euro was bijgeboekt
en tot mijn verwondering zag ik dat dit niet zo was. Gelijk naar de rekening waar het bedrag wel van was afgeschreven
en ik zag dat het eerder door mij ingevoerde rek.nr. nu een geheel ander was geworden.
Dit rek.nr. had zelfs twee cijfers meer dan waar het naar toe had gemoeten.
Het bedrag werd wel naar de juiste naam en plaats overgeboekt maar was terecht gekomen op een heel andere rekening.
Voor mij een volkomen onbekend nummer, dat tijdens het overschrijven niet door mij werd ingevuld, nooit eerder werd gebruikt en ook niet werd opgeslagen.
Direct ING klantenservice gebeld en die waren niet zo begripvol, hielden het een beetje af.
Ik moest maar contact opnemen met degene van wie het rek.nr. was en bij wie het geld terecht was gekomen en vragen of deze bereid was het terug te storten.
Maar ik ken dat rek.nr., die persoon en/of dat bedrijf niet.
Ik heb in het telefoonboek nagekeken om te zien of er nog iemand was met dezelfde naam in dezelfde plaats waar ik woon
en dat is niet het geval.
In het kort:
1. Bedrag van 1400 euro (ongeveer een maandsalaris voor mij) overgboekt via ING naar een tweede rek.nr.
2. Tijdens de electronische ING verwerking is op een voor mij onverklaarbare wijze het door mij ingevulde rek.nr. ineens gewijzigd
3. Heb ook een brief gestuurd en ben in afwachting van een reactie
4. Heb geen enkele ruimte om dit financieel op te vangen
5. ING boekt niets terug, kunnen ze niet omdat het Internetbankieren is...
Ik heb gelukkig nooit eerder een probleem gekend met overschrijvingen en Internetbankier al vanaf het begin.
Zijn er andere medemensen die iets dergelijks hebben meegemaakt? Zo ja, hoe is dit afgelopen?