Elk jaar ga ik op vakantie naar Amerika. Het meest voorkomende betaalmiddel is daar de creditcard. Ik heb dan ook een mastercard van de Ing die ik al jaren lang elke vakantie daar gebruik. Tot afgelopen zomer ging het redelijk goed met het betalen met een creditcard. helaas afgelopen zomer ging het na een paar dagen al mis, kreeg een sms dat mijn creditcard geblokkeerd was ivm vreemde buitenlandse betalingen. Gelijk gebeld met de alarmlijn van de Ing en na controle van alle betalingen bleek dat er niks aan de hand was. Wel ruim 20 minuten a 2 euro per minuut aan de telefoon gehangen met een Ing medewerker en vervolgens is mijn creditcard weer gedeblokkeerd.
Na thuiskomst maar eens gebeld met de Ing waarom dit nu ineens gebeurt terwijl al die jaren daarvoor die niet gedaan werd en wat ik hieraan kan doen dat dit niet weer gebeurt.
Helaas geen zinnig antwoord hierop gekregen en ook geen compensatie voor de door mij gemaakte kosten om de ten onrechte geblokkeerde creditcard te laten deblokkeren.
Gister maar weer eens gebeld met de Ing want de vakantie zit er weer aan te komen en wil dat gedonder niet weer. Situatie uitgelegd en er werd direct verteld dat de kans dat mijn creditcard weer geblokkeerd zou worden bijna 100% is en dat ze hier niks aan kunnen doen. Toch te gek voor woorden dat je betaald voor het gebruik van een creditcard en als je hem dan gebruikt dat ie gelijk geblokkeerd wordt en dat het je een hoop geld kost (belminuten vanuit Amerika) om hem weer gedeblokkeerd te krijgen zonder hiervoor gecompenseerd te worden. Je bankpas kan je laten blokkeren voor het gebruik buiten Europa maar een systeem voor een creditcard is er niet dus bij gebruik buiten Europa wordt die gelijk geblokkeerd. Wat is hier aan te doen?
Even voor de duidelijkheid voordat ik antwoorden krijg als, dan gebruik je je creditcard toch niet.
Je kan in Amerika niet zonder creditcard. Borg voor huurauto, borg in hotels, benzine tanken (gaat niet zoals in Nederland achteraf betalen maar vooraf je creditcard in de pomp)