BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ING bank, onterecht beschuldigd en onterecht behandeld

Bijdrage door gebruiker
09-09-2013
19 reacties
Ik ben zowel klant bij de ING bank als bij de Abn Amro. Ik ben werkzoekende en sta op vele vacature sites ingeschreven. Een bedrijf ''MegaTrade'' stuurde mij een mail of ik interesse had in thuiswerk als financiële medewerker. Wat ik allemaal zou doen werd mij ook uitgelegd. Ik ben akkoord gegaan want ben er ook voor gekwalificeerd. Ik zou een proefperiode ingaan. Wel moest ik een aantal gegevens invullen op een formulier dit in verband met mijn salaris overboeking. Dat waren persoonlijke gegevens zoals mijn rekeningnummer, naam, adres en paspoort nummer. Toen werd er gezegd dat hun klant vanuit Noorwegen geld zou storten op mijn rekening, dan zouden ze contact met mij opnemen of ik zelf kon dat ook doen. Er ging een belletje rinkelen, ik vond dit heel raar. Een groot bedrijf die mijn rekeningnummer voor hun klanten moest gebruiken. Meteen die avond contact met de politie opgenomen, zij wisten dat dit om fraude ging. De volgende dag meteen naar de ABN Amro kantoor gegaan, mijn verhaal gedaan, werd meteen actie ondernomen. Vervolgens heb ik aangifte gedaan bij de politie. Ik was opgelucht want ik had mijn ING pasje nog. Maar elke keer als ik wou pinnen kreeg ik een melding met'' onbruikbare pas'' Ook kon ik niet meer gebruik maken van internet bankieren. Week later langs kantoor gegaan van de ING, kreeg een briefje voor geschoven met''fraude loket'' erop, ik moest daarnaartoe bellen. Dit was een grote schrik, hadden de criminelen nu ook mijn ING rekening gebruikt?! Contact met fraude loket van Ing gehad, een medewerker zei dat de ABN Amro dit heeft doorgegeven en dat het ging om fraude, toen ik vroeg wat mijn ING rekening ermee te maken had, vertelde meneer dat er een melding binnen is gekomen van fraude en dat mijn rekeningnummer geheel opgeheven is. Dus met andere woorden was ik de crimineel. Dat gevoel kreeg ik er zeker bij. Ik vertelde dat ik aangifte gedaan had, toen wou meneer dat ik de aangifte op zou sturen, dan zouden ze nog gaan kijken wat ze zouden doen met de opgeheven rekeningnummer. Ik heb hier een klacht van gemaakt, omdat ik dit onterecht vond. Ik kan niet bij mijn geld. Ik kan helemaal niks met de rekening van de ING en ik werd als de crimineel gezien. Er werd contact opgenomen met mij van de ING, meneer vertelde dat de ING geen relatie meer met mij wilt en dat de ING helemaal niks met mij te maken wilt hebben. Toen ik nogmaals vertelde hoe het allemaal zat, en vertelde dat ik mijn waarheid graag boven water wil en dat ik hier niet stil bij zal staan, vertelde meneer mij dat hij zou kijken wat hij nog voor mij zou kunnen doen, maar veel belovend zou het er niet uitzien. Ik ben de dupe geworden van dit hele gedoe en de ING heeft mij onterecht behandeld. Zij gaan ervan uit dat het anders in elkaar zit. Ik wil zelf geen klant meer bij de ING zijn maar om zo behandeld te worden wil ik zeker niet accepteren. Ik kan nu ook niet bij mijn geld, omdat ik moet wachten tot er meer uitgezocht is. Dit komt allemaal als een klap aan.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.