BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

incasso door gerechtsdeurwaarder

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-01-2007
  •  
1 antwoord
  •  

n.a.v. de uitzending over incassoburo's heb ik de volgende vraag.

Ik heb al een tijd een probleem met UPC.

Ik heb een dienst nooit aangevraagd en men probeert viaincassoburo's geld te innen. Het gaat om tv van UPC, wat al aanwezig was toen ik de woning huurde. Alle maanden die ik in de woning verbleef heb ik zelf netjes betaald aan UPC, terwijl er dus nooit een aanvraag door mij geweest is. Ik ben inmiddels al 16 maanden geleden verhuisd, en heb dat netjes bij ze gemeld met de mededeling dat ik geen gebruik meer wenste te maken van de diensten op dat adres. Ik heb verder ook geen diensten van UPC.Nu zijn ze al 16 maanden bezig via verschillende incassoburo's om steeds weer andere vorderingen te innen, de bedragen varieren van onder de 100 euro tot honderden euro's. Ik heb steeds netjes gereageerd naar de incassoburo's, waarna ik niets meer van hen vernomen heb.

Nu heeft men een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld, ik weet dat deze wat meer kan op juridisch gebied. Ik heb hen verteld hoe het is gegaan in de laatste 16 maanden en heb hen dezelfde vraag gesteld als aan de incassoburo's, nl; is er een overeenkomst, wat is het adres waar de oorspronkelijke factuur naar toe isgestuurd, over welke periode gaat het en wat is de hoogte van het originele factuurbedrag en wat voor dienst betreft het. Ik krijg wederom een dreigend antwoord en weer een kopie van een vordering aan het oude adres met weer een ander bedrag, gedateer op juni 2006. Ik ben in september 2005 verhuisd en weet dus van niets. Aangezien de gerechtsdeurwaarder al de vijfde deurwaarder is die iets komt innen namens UPC overweeg ik om de zaak aan de rechter voor te leggen, althans aan te sturen op rechtsgang door de gerechtsdeurwaarder om van het probleem af te komen. Als ik de gerechtsdeurwaarder wel kan overtuigen van mijn gelijk, dan staat vermoedelijk binnen drie maanden de volgende deurwaarder op de stoep met weer een andere vordering van UPC. Ik vraag me af of ik in zo'n geval mijn tijd in rekening kan brengen, voor de brieven en het bezoek aan de rechtbank. een dag niet werken kost mij zomaar 500 euro, en brieven schrijven kosten bij mij normaal gesproken ook 35 euro per brief.

UPC reageert niet op mijn brieven, de klantenservice van UPC staat mensen niet echt fatsoenlijk te woord en verbreekt de verbinding tot nu toe als ik bel met de vraag of UPC de heksenjacht op mij wil stoppen. Wat nu, rechtsgang, betalen, of weer brieven schrijven en wachten op de volgende deurwaarder? Ik ben ondernemer en kom al tijd tekort om mijn priveleven normaal te leven, ik zit niet te wachten op deze onzin en voel me als consument inmiddels vogelvrij in Nederland. Ik heb in de afgelopen jaren al vaker met deze onzin te maken gehad en het kost me erg veel tijd en geld om dit soort onzin van me af te schudden. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit meemaakt, er moeten veel strengere regels komen voor incasso en deurwaarders. Er wordt niet of nauwelijks geluisterd naar de mensen en de incasso wordt zomaar aangenomen, waar jullie bij Kassadus ook al achter zijn. maar er zijn dus ook bedrijven, zoals UPC, die zich er niet voor schamen om spookvorderingen via verschillende deurwaarders te innen. Ik heb het gevoel dat bedrijven als UPC ex-klanten gewoon treiteren als straf voor het beeindigen van de overeenkomst. Verzekeraars doen dit ook. Wat moet ik hier mee?

Frans

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.