Onze zoon had in 2004 een abonnament mobiele telefonie bij Debitel. Door omstandigheden heeft hij de rekening enige dagen te laat betaald. Toch kreeg hij een brief waarin stond dat Debitel het contract op zegde. Hij moest de rest verplichting uit het contract ineens betalen. Ik heb toen het incasso büro (Classic incasso) meteen diverse brieven per fax gestuurd waarin ik uit de doeken deed dat er van wanbetaling o.i.d. geen sprake kon zijn. Mijn zoon had immers voor de eerste maning alles betaald. De laatste brief die ik per fax gestuurd heb dateert van 11.07.2004!!! Indeze brief heb ik e.e.a. nogmaals duidelijk gemaakt en tevens verzocht ons te verschonen van dergelijke dreig cq incasso-pogingen. Sindsdien taal noch teken van Incassoburo of Debitel! Vandaag(69 maanden!) na de laatste brief wisseling kreeg onze zoon een brief van een ander incasso buro(EDR incasso) hierin staat dat Debitel gebruik maakt van het recht tot stuiting van de verjaringstermijn.
Vraag.a) Hoe lang is de verjaringstermijn?
b)Kan in deze inderdaad een beroep op stuiting worden gedaan?