Goedemorgen, graag uw advies over het volgende. Afgelopen zaterdag ben ik bij Media Markt een digitale camera wezen kopen. De camera kostte 159 euro. Nu adverteren ze in de winkel dat je in 10 x kon betalen en dat kost niets extra's. Zo staat dat dus letterlijk op de reclameborden in de winkel. Mooi, dacht ik ik betaal in de 10 keer dan "voel" je een dergelijke aankoop niet zo. Je kan dus in 10 keer betalen maar volgens de verkoopmedewerkster kost dat wel 29,95 extra aan administratiekosten. Als je dus in 6x betaalde was het zonder administratie kosten. Ik heb de camera gewoon in 1x betaald. Ik vind dit dus echt heel misleidend. Het gaat mij helemaal niet om dat geld maar wel om het principe. Als ikniet in 1x had kunnen betalen had ik mooi voor het blok gestaan. Ik heb het er niet bij laten zitten en ik heb hierover een brief geschreven aan de desbetreffende winkel. Dit is hun antwoord:
Geachte mijnheer,
Bij deze reageer ik op Uw vraag/opmerking via onze website.
Het spijt mij dat wij U misleid hebben met onze reclame uitingen in de winkel. Het is niet onze bedoeling om onze klanten te misleiden met deze uitingen.
Er staat inderdaad op onze posters dat het niets meer kost als U gebruik wilt maken van het !0-plan, maar hiermee wordt bedoeld dat U geen rente betaald en alleen
€ 29,95 administratiekosten. Dit is niets nieuws en wordt bij ons al jaren toegepast.
Het klopt wel dat U geen administratiekosten hoeft te betalen als U kiest voor betaling binnen 6 maanden,maar bij alle overige vormen van uitgesteld betalen worden altijd administratiekosten in rekening gebracht.
Ik hoop dat ik op deze manier U vraag /opmerking voldoende heb beantwoord en bied U nogmaals onze excuses aan.
Mocht U nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijk groet
Nog even voor de duidelijkheid. Het betalen in termijnen gaat dus via Primeline. Ik heb al een aantal keren eerder gebruik gemaakt van Primeline en er zijn nog nooit administratiekosten in rekening gebracht.
Kan iemand mij misschien hierover wat wijzer maken?