BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Huurverhoging bij negeren reparatieverzoeken

Bijdrage door gebruiker
13-06-2013
26 reacties
Begin juni ontving ik een brief aangaande de 4% huurverhoging die mijn huisbaas per 1 juli wil laten ingaan.
Ik heb mijn huisbaas op 30-04-2012; 01-05-2012; -03-07-2012; 01-02-2013 en op 16-04-2013 per Email alsook een aantal keren telefonisch verzocht een reparatie te laten verrichten aan een niet sluitend badkamer( tuimel-)raam en keukendeur ( waardoor veel tocht en extra verwarmings- kosten).
Hij is1 x bij ons geweest om de gebreken aan raam en deur op te nemen en beloofd dat alles op korte termijn in orde zou worden gemaakt.
Dat is niet gebeurd en op herhaalde verzoeken heeft hij geen respons gegeven. Zijn secretaresse heeft enkele malen beloofd mijn telefonisch herhaalde verzoek aan hem door te geven maar noch op de mails, noch op de telefoontjes hebben wij respons gekregen. Nu dus wel een brief over huurverhoging. Ik heb daarop teruggemaild dat ik:
* het onzorgvuldig en onsympathiek vind dat hij op al mijn verzoeken geen respons geeft;
* dat ik het alleszins redelijk vind de gevraagde huurverhoging pas te voldoen nadat de noodzakelijke reparaties zijn uitgevoerd.
Mijn vraag is nu:
* Kan ik in de problemen komen als ik de verhoging onder genoemde voorwaarden niet voldoe ? en:
* Wat kan ik doen om de huiseigenaar(=beleggingsmaatschappij) aan zijn verhuurplicht te houden ?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.