Mijn partner is onlangs bij me ingetrokken. Het betreft een koopwoning die op mijn naam staat. Hij gaat aan mij huur betalen, maar aangezien het huis mijn eigendom is, lijkthet me onredelijk om de kosten van de hypotheek door 2 te delen en hem de helft te laten betalen.Wat is hier een gebruikelijke verdeling voor? De overige lasten (servicekosten en gas, water, licht) worden wel door ons beide betaald.
Is het daarnaast raadzaam om een huurovereenkomst op te stellen? Of maakt het dat juist alleen lastiger mochten we in de toekomst uit elkaar gaan? De huurder is immers de meest beschermde rechtspersoon in nederland... Kan hij ergens aanspraak op maken als hij een tijd lang huur betaald heeft?