BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Huis niet kunnen kopen vanwege foutief emailadres

Bijdrage door gebruiker
24-06-2016
3 reacties
L.S.
Afgelopen maandag heb ik een bezichtiging gedaan van een appartement. Zowel de verkopend als de verkopend (mijn) makelaar waren hierbij aanwezig. We zijn hier mondeling overeengekomen dat ik het appartement kocht. Ik moest een bevestigingsemail sturen naar de verkopendmakelaar. Deze had echter geen visitekaartje bij zich met zijn emailadres en heeft het toen op het kaartje van mijn makelaar geschreven.
Mijn makelaar heeft bij terugkomst op zijn kantor direct opdracht gegeven aan zijn assistente een bevestigingsmail te sturen aan de verkopend makelaar. Zie volgende mail:

Goedemiddag Martin,

Bij dezen bevestigen wij ons mondelinge bod gelijk aan de vraagprijs op de woning Tuinderswerf 44.

Wij gaan niet onder de vraagprijs bieden en doen ook géén bouwtechnische keuring, mits de verkoper zelf alle apparatuur nog even naloopt en schriftelijk bevestigt dat in het pand aanwezige apparatuur en elektra etc. goed functioneren en dat er in de VVE géén schulden zitten.

Daarbij graag bijzondere aandacht voor de afzuigkap. Wij vermoeden dat de aansluiting van de afzuigkap aan het plafon/afzuigsysteem zodanig is dat er valse trek en dus minder afzuigkracht ontstaat. Formeel graag 3 weken voor ontbinding financiering. Materieel is de offerte van de ABN al aangevraagd en ontvangen en hebben twee weken nodig om alle bewijsstukken te leveren zoals koopakte, taxatierapport etc. De financiering is dus eigenlijk als voor 99% rond. We sturen je een kopie ID mee en zullen je de personalia nog na sturen. Graag z.s.m. je akkoord en een concept koopakte.

Ik verwacht u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Hierop hoorden we niets meer en gisteren heeft de assistent mkelaar gebeld met de vraag waaeer ik het voorlopig koopcontract zou kunnen tekenen. Het antwoord was dat het appartement reeds aan iemand anders was verkocht omdat hij geen bevestigingsmail had gekregen.
Wat blijkt, het emailadres dat de verkopend makelaar had genoteerd op het kaartje van mijn makelaar was niet goed, zodat hij geen mail van mijn makelaar heeft ontvangen.

Groot verdriet natuurlijk, het appartement voldeed volledig aan mijn wensen.

Mijn vraag is: Heb ik nog enig recht om alsnog dit apartement alsnog te kopen.

Vriendelijke groet,
Sandra



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.