BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoge incassokosten

Bijdrage door gebruiker
27-03-2022
484 keer bekeken
13 reacties
Enige tijd geleden heb ik via Zalando enkele bestellingen gedaan en gekozen voor de optie "achteraf betalen". Helaas kon ik door omstandigheden de facturen niet op tijd voldoen. Door een val had ik veel gebitschade waarvan ik niets vergoed kreeg. Ik heb Zalando toen om een week uitstel gevraagd. Dit kon niet. Zij doen niet aan uitstel of betaalregelingen. Ik heb mijzelf hier maar bij neergelegd. De schuld ligt immers bij mijzelf.

Nu is de situatie als volgt. Zalando heeft de 3 bestellingen naar 2 incassobureaus gestuurd. Coeo en Alektum. Coeo rekent 2x incassokosten over 2 bestellingen (totaal 90 euro incassokosten) en weigeren deze te bundelen. Verder rekent Alektum 40 euro incassokosten. Totaal gaat het dus om ruim 130 euro incassokosten over 3 bestellingen van bij elkaar 270 euro.Na nogmaals contact opgenomen te hebben met Zalando geven zij aan dat ze niets kunnen doen.Zij hebben de facturen namelijk al "verkocht" aan de incassobureaus.

Persoonlijk vind ik 40 euro aan incassokosten al veel. Deze bureaus sturen enkel een automatisch mailtje. Dat is wel heel makkelijk geld verdienen. Maar het is nu eenmaal zo geregeld in Nederland. Daar heb ik mij dus bij neergelegd. 130 euro vind ik echter te belachelijk voor woorden. Dat is uitbuiting om makkelijk geld te verdienen.

Mijn vraag is nu: Kan ik hier nog iets mee? Of moet ik dit accepteren en gewoon de 130 euro extra betalen?




Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.