BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoeveel is een 100% tevredenheidsgarantie waard?

Bijdrage door gebruiker
22-11-2011
3 reacties
Als net startende ondernemer wilde ik op een wat voordeligere wijze voor mezelf visitekaartjes laten drukken. Ik had zelf in photoshop al een mooi ontwerp gemaakt en ging vervolgens bij vistaprint.nl kijken wat de mogelijkheden en kosten hiervoor zouden zijn. Mogelijkheden genoeg en ook de kosten vielen niet tegen. Ze hebben zelfs een 100% tevredenheidsgarantie (mits eigen fout natuurlijk) zodat je het volledige aankoopbedrag (excl. verzend- en verwerkingskosten) terug krijgt als je niet tevreden bent met het door hen geleverde product. De eerste keer kreeg ik de 250 door mij bestelde kaartjes met een streep erop. Dit netjes aangegeven en binnen de gestelde termijn van 48 uur kreeg ik een reactie terug dat ik 250 nieuwe kaartjes zou ontvangen. Deze heb ik ook weer netjes ontvangen, maar deze keer zijn alle kaartjes verkeerd gesneden en zit er een grote witte streep onder op de kaartjes (de kaartjes zijn full colour, dus het valt nogal op). Weer een klacht gestuurd en dat ik ditmaal in wil gaan op hun 100% tevredenheidsgarantie, dus dat ik mijn geld terug wil conform de door hen aangegeven garantie. Krijg een mail terug dat het bedrag als winkelkrediet is toegevoegd aan mijn account. Dit is echter voor mij niet hetzelfde als wat ik had verwacht bij hun 100% tevredenheidsgarantie. Op hun website staat: "Als u niet 100% tevreden bent met uw aankoop, kunt u contact opnemen met onze klantendienst. Als u binnen 30 dagen na ontvangst aangeeft dat u niet tevreden bent, krijgt u van ons het aankoopbedrag terug, exclusief de verzend- en verwerkingskosten.Zorg dat u uw ontwerpen zorgvuldig controleert op fouten voor het plaatsen van uw bestelling.
Houd er rekening mee dat we niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor:Spelling, typefouten of grammaticale fouten die door de klant zijn gemaakt; Slechte kwaliteit of lage resolutie van geüploade afbeeldingen; Ontwerpfouten die door de klant zijn ingevoerd tijdens het ontwerpproces; Fouten als resultaat van gemaakte keuzes zoals het aantal, de afwerking of materiaalkeuze; Schade aan het product dat is aangebracht na de levering. Na contact opgenomen te hebben met de klantenservice zou ze het overleggen, kort daarna krijg ik een e-mail dat ik het bedrag niet krijg terug betaald, zonder verdere opgaaf van reden.
Dit soort onrecht kan ik heel erg slecht tegen, het gaat om niet veel geld, maar vind het schandalig dat klanten op deze manier worden gelokt. Heeft iemand ideeën over hoe ik dit het beste aan kan pakken en mijn geld terug kan krijgen? Alvast bedankt!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.