BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Bijdrage door gebruiker
02-02-2005
8 reacties

Beste lezers,Ik heb dit berichtje ook al op het forum geplaatst, maar ik denk toch dat het hier meer thuis hoort. Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik zou kunnen doen. Mijn verhaal c.q. vraag:

15 december 2004 heb ik via www.lekkergeurtje.nl parfum besteld met een totale waarde van bijna 40 euro. Binnen 5 werkdagen zou het door selectvracht bezorgd worden, wat dus niet gebeurde. Vervolgens heb ik contact opgenomen met dhr. Frans van der Hoogen van Du Haute Trading om te vragen waar mijn bestelling bleef. Zijn telefoon bleek afgesloten. Een aantal dagen bleek de verbinding weer hersteld want ik kreeg hem telefonisch te spreken. Hij zei mij toe dat de bestelling alsnog binnen 5 dagen verzonden en dat het enigszins vertraagd was i.v.m. een miscommunicatie met zijn leverancier. Op zich was ik natuurlijk niet blij met de vertraging, maar omdat er ook nog geen geld afgeschreven was gaf ik hem het voordeel van de twijfel. Na het 2e telefoontje werd mijn geld afgeschreven en ging ik ervan uit dat mijn pakketje spoedig zou volgen..NIETdus.Nu, 1 februari, bijna 2 maanden later heb ik nog steedsniets binnen en de betreffende heer is ook niet meer te bereiken omdat zijn telefoon wederom afgesloten is en hij gewoonweg niet reageert op emails. Via mijn bank kan ik mijn geld helaas niet terugkrijgen omdat ik gebruik heb gemaakt van een eenmalige machting en geld kan alleen teruggehaald worden als er sprake is van een doorlopende machtiging.Ik heb inmiddels een brief opgesteld waarin ik hem verzoek mijn geld terug te storten of alsnog per direct mijn bestelling te versturen. Ik weet niet wat hieruit gaat komen, maar ik weet wel dat hij niet failliet is en dat verdere stappen zoveel gaan kosten dat ik op meer uitkom dan het hele pakketje me gekost heeft. Maar dan vraag ik me af: is er nou helemaal niets anders mogelijk om ervoor te zorgen dat ik mijn geld of mijn pakketje krijg?Ik hoor graag jullie ervaringen en/of mogelijke 'oplossingen' Groeten,Gonnie

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.