Mijn dochter heeft vorig jaar (2018) via een 'gratis' app een gratis periode afgesloten bij Usenext.
Toen ze daar achter kwam was het al te laat en moest ze geld gaan betalen voor het 'gebruik' daarvan omdat ze met Usenext een overeenkomst heeft afgesloten (????) Usenext probeert geld van haar rekening af te schrijven maar dat lukt niet (ze heeft gelukkig geen saldo)
Sinds die tijd dreigt Usenext haar met een incasso bureau en een opgelopen rekening van ruim 170 euro.
Ze had zelf al een mailtje gestuurd om de overeenkomst (die ze zij niet eens getekend heeft) direct stop te zetten omdat ze
a) niet getekend heeft en
b) nog (steeds) geen 18 jaar is
Maar niets mag baten
Wat te doen als ouders??
1) meteen betalen ?? Doen we niet gezien de reputatie van Usenext
2) Afwachten tot er een incassobureau voorbij komt?
3) Een mail/brief sturen en daarna alles negeren??
4) rechtsbijstand inschakelen?
Ik ben erg benieuwd
De laatste dreigbrief verloopt op 21 maart dus ik ben ERG benieuwd naar goede tips
Arthur