BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe kan het dat bijna alle webwinkels zich niet aan de wettelijke regels houden en daarmee wegkomen?

Bijdrage door gebruiker
06-08-2013
41 reacties
Ik ben sinds kort bezig om een webshop te maken en heb informatie ingewonnen bij de belastingdienst en www.acm.nl.

Nu staat hier bijvoorbeeld aangegeven dat geen enkele webshop de koper mag verplichten om het volledige aankoopbedrag voor ontvangst van de goederen te betalen. De verkoper mag maar 50% daarvan verplichten te betalen als aanbetaling. De rest moet via bijv. acceptgiro voldaan worden.

Hoe zit het dan met al die webwinkels die alles pas opsturen nadat het volledige aankoopbedrag is overgemaakt? Ik snap het lage vertrouwen in de consument, maar je hoort je toch aan de wet te houden?

Als ik mijn webshop bouw, wil ik dat dit wel volgens de wet gebeurt. Klopt het dat ik me hier wel aan hou als ik ook de mogelijkheid zou aanbieden om artikelen via rembours te laten versturen? Op die manier verplicht ik kopers niet het volledige bedrag van tevoren over te maken.

Wat te doen met de concurrenten die in dezelfde branche zitten en wel gewoon verplichten alles van tevoren over te maken? Kan ik die ergens melden? Want concurrenten zie ik graag verdwijnen natuurlijk als ze iets doen wat niet mag.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.