Ik heb onlangs een product gekocht in een webwinkel dat niet aan mijn verwachtingen voldeed. Ik heb het na 3 dagen weer teruggestuurd (zelf betaald) en de koop ontbonden. De winkel heeft de ontvangst bevestigd. Er is niets beschadigd en er is ook geen sprake van een speciaal product. Daar is bewijs voor in de correspondentie.
De winkel weigert echter terug te betalen in geld en stuurt een cadeaubon, waar bovenden ongeveer 20 euro aan extra kosten op zijn gedeclareerd: retoursturen fabriek en verpakkingskosten.
Conform de wet heb ik 2 zaken: De hoogte van het retourbedrag en de vorm (niet zijnde geld op rekening).
Ik heb betaald middels overboeking en kan dus niet storneren. De winkel weigert in te gaan op correspondentie (met geciteerde wetteksten) en is niet aangesloten bij een keurmerk, waar ik een geschil aan kan gaan. Het bedrag is te laag om de rechtsbijstand in te schakelen.
Het zal toch niet zo zijn dat ik nu overgeleverd ben aan de inschikkelijkheid van de ondernemer?
Heeft iemand een idee hoe ik mijn geld terug kan halen?