BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Hoe beeindig ik de klant-leverancierrelatie??

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-01-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Hi allemaal!

We zitten met een al langdurend geschil met Lanee Vloeren in Wijchen en we beginnen het nu toch echt zat te worden. Tot nu toe zijn we altijd redelijk geweest maar ik wil het nu beeindigen. Waar gaat het om:- juni 2003 een mooie Pergo laminaatvloer gekocht bij Lanee. Bij opmeting gevraagd of we de vloer mosten egaliseren: advies = Nee, wel dikkere ondervloer (meerprijs 150 euro). Advies hebben we opgevolgd.Bij check beton, weer gevraagd

: nee,de dikkere ondervloer was ruimschoots voldoende.- oktober 2003, vloer gelegd, nogmaals gechecked met de leggers en nee hoor, de dikkere ondervloer was voldoende. Tijdens leggen een paar keine oneffendheden, zouden vanzelf verdwijnen- april 2004,oneffenheden zijn niet verdwenen, hebbenLanee gebeld. Een medewerker van Lanee is langsgekomen, net als de expert van Pergo: zijn conclusie was dat de gebruikte ondervloer te dik was voor deze vloer en dat dit de oneffenheden veroorzaakte. Dus je begrijpt... we waren pissig!

De discussie is toen opgestart over wie de vloer zou moeten egaliseren: Lanee zei dat wij dit zouden moeten doen, wij warenhier niet mee eens omdat we keer op keer aan Lanee gevraagd hebben of we moesten egaliseren en het antwoord was steeds NEE. In de afgelopen 2 jaarsteeds geprobeerd om contact te krijgen met Lanee om afspraken te maken over het egaliseren, maar na elk telefoontje werd verteld dat we teruggebeld zouden worden...(wat dus nooit gebeurde).Eindelijk hebben we een gesprek op 14-10-2005 gehad en er is ons toen ook verteld dat ALS Pergo gewoon de manuren zou vergoeden (als in een normale garantiezaak), dan was het egaliseren absoluut geen issue geweest!!!! Maar goed....de eindconclusie in dat gesprek was dat ze zelf persoonlijk langs zouden komen nadat ze beiden op vakantie waren geweest (dus ze zouden halverwege november 2005 contact met ons opnemen).... en wat denken jullie...... NIETS dus, dus nu ben ik het echt zat.

Ik wil nu een ultimatum gaan stellen: Of ze egaliseren en vervangen de vloer Of ik wil de klant-leverancier relatie beeindigen en ik wil de prijs van de vloer terug zodat we daarvan een nieuwe vloer bij een ander kunnen kopen (zonder de vloer te slopen, want Lanee heeft nl. al een nieuwe PERGO vloer liggen...). Ik denk dat de kosten voor Lanee vergelijkbaar zullen zijn (of manuren of prijs vloer terugstorten maar daarna ook geen garantie meer natuurlijk). Hoe pak ik dit aan (en hoe moet ik dit wettelijk regelen???) Hopelijk kunnen jullie me goede adviezen geven !! Ik wil dit zsm beeindigen want ik heb m'n buik vol van ze!!

Groetjes, Monique

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.