In augustus 2004 heb ik mijn verhuurder te kennen gegeven de huurovereenkomst met ingang van 1 oktober 2004 te willen beeindigen. Op 8 september ontving ik van verhuurder een brief waarin stond dat de woning was geaccepteerd door een nieuwe huurder. Met deze nieuwe huurder heb ik een schriftelijke overeenkomst bereikt voor overname van zaken en de staat van de woning. In deze situatie heb ik op 29 september 2004 de sleutels ingeleverd en de huurovereenkomst ontbonden. Er bestond ten tijde van de ontbinding van de huurovereenkomst dus een overname van zaken en de staat van de woning. Een week na de beeindiging van de huurovereenkomst ontving ik van de verhuurder een brief waarin stond dat de nieuwe huurder van de woning had afgezien, waardoor de overnamepunten opnieuw aan mij toebehoren. Ik ben van mening dat dit niet kan omdat er, ten tijde van de beeindiging van de huurovereenkomst, een overname met de nieuwe huurder bestond. Het ontbinden van de overname is geregeld tussen de nieuwe huurder en de verhuurder, pas na het beeindigen van het huurcontract. Hierdoor is een nieuwe situatie ontstaan die anders is dan die op het moment van ontbinding van het contract. Bovendien is deze situatie buiten mijn medeweten en buiten mijn schuld ontstaan. Volgens mij kan ik nu niet meer aansprakelijk worden gesteld.
Wie weet precies hoe het zit?