Dag mensen,
Afgelopen week heb ik via Paypal een geschil met een koper op eBay verloren. Het gaat om een telefoon die ik voor 500 euro heb verkocht, dus het gaat om een hoop geld.
Even wat context: toen de claim werd ingediend was de telefoon inderdaad spoorloos volgens PostNL. Twee weken later kwam gelukkig het bericht dat de telefoon in Florida bij de koper was aangekomen.
Ik heb een screenshot van het bewijs van levering gelijk doorgestuurd naar Paypal. De koper vroeg daarna of ik een oplossing had voor een probleem op zijn telefoon, met daarbij zelfs een foto van de desbetreffende telefoon. Ook daarvan heb ik een screenshot doorgestuurd.
Helaas reageerde de koper niet op mijn verzoek het geschil te sluiten. Mede daardoor verloor ik het geschil, zonder enige uitleg. Het leek mij duidelijk dat het bewezen is dat de telefoon terecht is.
Goed, 500 euro teruggeboekt. Ik keihard balen. Ik ging in bezwaar en diende opnieuw de bewijzen in.
Totdat ik vandaag de mail kreeg dat de kwestie gesloten is omdat de koper heeft aangegeven dat we geschikt(?) hebben.
Ik snap hier werkelijk niets van en ik zit nog steeds met een zeer negatief saldo dat voor mij eigenlijk een financiële catastrofe is.
Hopelijk hebben jullie tips voor mij om deze zaak recht te trekken. Het is namelijk echt bewezen dat de telefoon bij hem is.
Met vriendelijke groet,
Eke