BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Handtekening vervalst door hypotheekadviseur; wat kunnen wij als consument doen?

Bijdrage door gebruiker
16-03-2009
8 reacties

Vorig jaar hebben wij een nieuw huis gekocht en zijn daarbij met Wonen en Welzijn als hypotheekadviseur in zee gegaan.Nu, een jaar later, zitten wij nog steeds in de problemen. Wie oh wie kan en wil ons alstublieft helpen want wij zijn maar gewone mensen die een huis hebben gekocht.Wij zijn al vanaf mei vorig jaar bezig om deze zaak naar tevredenheid op te lossen. Keer op keer werden wij door Wonen en Welzijn met een kluitje in het riet gestuurd of werden er beloftes gedaan die vervolgens weer niet werden nagekomen. We kunnen er ondertussen zowaar een boek over schrijven!Wij hebben de klacht reeds aan KIFID voorgelegd en daarbij hebben wij ons laten bijstaan door een juridisch adviseur. De ingediende klacht luidt als volgt:De klacht die wij naar aanleiding van dit alles aan de heer Emans, als zijnde de directeur van Wonen en Welzijn, willen uitspreken luidt daarom als volgt:1. Het te buiten gaan van de bevoegdheden van een adviseur door in plaats van advies te verstrekken over te gaan tot het nemen van besluiten:a. Zonder enig overleg en / of medeweten van de feitelijke opdrachtgever enb. Zonder enige andere vorm van beslissingsbevoegdheid van de feitelijk adviserende partij in deze kwestie.2. Het plegen van valsheid in geschrifte door het vervalsen van de handtekeningen van de feitelijke opdrachtgevers, zijnde de adviesvragers, zoals, duidelijk en onomstotelijk, wordt bewezen door:a. Een simpel vergelijk van de handtekeningen zoals deze zijn geplaatst op de hypotheekofferte met als datum 02-05-2008 met de handtekeningen zoals deze op de hypotheekofferte met als datum 01-04-2008 daadwerkelijk zijn gezet door de feitelijke opdrachtgevers.b. Op de datum van ondertekening, zijnde 03-05-2008, waren opdrachtgevers beiden nog in Kroatie. Dit laatste wordt overigens ook bevestigd door de heer Emans onder punt 3 van zijn verweerschrift. Uiteraard stellen wij de heer Emans, directeur van Wonen en Welzijn, ook aansprakelijk voor de huidige situatie en verwachten wij dientengevolge ook dat de eventuele kosten die voortvloeien uit het rechtmatig herstellen van de hupotheekakte bij de notaris, zullen worden vergoedt. De vraag is alleen of dit, gezien het voorgaande, via Wonen en Welzijn moet worden geregeld.Aangezien ondertussen duidelijk is geworden dat er door de heer Emans ontoelaatbare handelingen zijn verricht willen wij bij dezen tevens een claim indienen zodat de onnodige kosten welke zijn berekend voor de taxatie van de woning door Wonen en Welzijn worden vergoedt. De schriftelijke reactie van KIFID wil ik u natuurlijk ook niet onthouden:"Ten overvloede merk ik nogmaals op dat ik in mijn brief gedateerd 30 december 2008 in mijn voorlopige conclusie reeds heb geconcludeerd dat de door Wonen en Welzijn buiten u om bij Klaverblad afgesloten verzekering niet paste binnen de tussen u en uw wederpartij gemaakte afspraken. Maar ook dat uw wederpartij dit erkent en mee wenst te werken aan uw wens om een rechtsverhouding tot stand te brengen die volledig recht doet aan de oorspronkelijk afgesloten overeenkomst."Aangezien wij hebben aangegeven geen vertrouwen meer hebben in Wonen en Welzijn wordt onze klacht onbeniddelbaar geacht.Wie kan ons vertellen wat wij nu het beste zouden kunnen doen? Is het zinvol om een aanklacht bij de politie in te dienen wegens valsheid in geschrifte? Waar kunnen we mogelijk nog meer een aanklacht indienen?Alle hulp is welkom! Alvast ontzettend bedankt!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.