Als laatbloeiers hebben wij onlangs een huis gekocht. Blij met dit spannende gebeuren, begon het zoeken naar een geschikte geldverstrekker. Diverse hypotheekberekeningen hebben wij naast elkaar gelegd, waarvan de Postbank de meest gunstige voor ons was. Maar! Nu begint pas het verhaal. Al vroeg (immers moet een bank zo'n 4 tot 6 weken de tijd hebben om alles te regelen, zeggen zij), ruim anderhalve maand voor de passeerdatum, wilden wij in zee gaan met Postbank. En vroegen een offerte aan via de hypotheekadviseur v.d. Postbank. Zij was dagen onbereikbaar, er was nog een maand te gaan. Een collega, waar wij een maand voor de passeerdatum maar naar toe uitweken, kwam met een offerte vol cijfermatige fouten. Niet de afgesproken rente, afsluitprovisie e.a. fouten stonden in deze offerte. 3 Weken voor de passeerdatum, zagen wij onze eigen adviseuse thuis. Zij verzekerde ons dat deze offerte gecorrigeerd zou worden, alle ander stukken (medisch formulier, maatwerk) zouden wij spoedig in de bus ontvangen. Het laat zich raden....geen stukken in de bus, zij ging op vakantie en ondertussen tikte de tijd verder. Een week voor de passeerdatum, zat het ons inmiddels hoog. Want nog altijd hadden wij geen officiele gecorrigeerde offerte in de bus. Haar salesmanager beloofde haar aan te spreken. Dat hielp, maar kregen een met de hand gecorrigeerde offerte (de oude foute dus) of wij deze wilden ondertekenen. Onder voorbehoud dit gedaan. In diezelfde week voor de passeerdatum nam een collega het van haar over. En kwam met het slechte nieuws, dat de voorgehouden rente en afsluitprovisie niet door het hoofdkantoor kon worden overgenomen. De Postbank zou dan zelfs geld moeten toeleggen om onze hypotheek waar te kunnen maken. Uitwijken naar een andere bank, was al te laat. Verder gaan dus, en het houd maar niet op!!
Wie herkent zich in dit verhaal? Want wij zijn vast van plan om met dit hele gebeuren naar buiten te treden,en vermoeden bovendien dat de Postbank op een onheuse wijze misbruik maakt van starters.