Ik heb onderstaande mail verstuurd dinsdag 12 maart 2013 naar 'gwksales@travelex.com' . Heb hierop geen antwoord ontvangen. Vandaag donderdag 14-3-13 gebeld met hun telefoonnummer 0900-0566. Kreeg daar iemand aan de lijn die mij meedeelde dat GWK op Schiphol bewust lagere koersen hanteert om meer marge te krijgen. Hij meldde bovendien: Jammer dat u zich niet tevoren heeft geïnformeerd over de koersen, dan had u kunnen zien dat wij lagere koersen hanteren. Bij grotere bedragen kan dat aardig in de paieren lopen zei hij nog.
Ik wilde daar 300,-- wisselen, maar de mevrouw achter het loket adviseerde mij ook nog om 400,-- te wissenen, dan kon ik zonder kosten eventueel overgehouden valuta terugwisselen. Ik begrijp nu waarom, winnen ze er nog een keer aan.
Ik vind het vreemd dat zoiets in Nederland nog voor kan komen. Als je op reis gaat en denkt op Schiphol vast even wat geld te wissel om in eerste behoefte in het land van bestemming te kunnen voorzien, dan kom je dus bedrogen uit. Op een bedrag van 400,-- euro scheelt mij dat zo'n 75 tot 80 euro. Belachelijk toch.
Ik vind dat hieraan wat gedaan moet worden.
Groet
Jan Hietbrink, zie de mail hieronder:
Goedemorgen,
Ik heb 14 februari op Schiphol 400 Euro gewisseld bij uw kantoortje.
Ik ben verbaasd over de koers die jullie hanteren.
Ik kreeg voor 401,16 namelijk slechts 4.150.000,00 Indonesische Rupiah. (Jullie koers 10.345,0000)
Toen ik 16 februari in Indonesië nogmaals 400 Euro wisselde, kreeg ik daarvoor 5.075.200,-- (koers 12.688)
(zie bijlage)
Als ik op wisselkoersen.nl kijk was de koers daar op 14 februari 0,0078, of te wel 12.825.
Ik voel mij behoorlijk door jullie te kort gedaan. Ik zie op jullie site dat jullie nu (vandaag) een koers hanteren van 10.908.7422, terwijl op wisselkoersen.nl een koers staat van 0,79 (12.658).
Graag ontvang ik van jullie een verklaring hoe het komt dat jullie een veel lagere koers hanteren dan de overal gangbare.
Vriendelijke groet,
Jan Hietbrink
[edit - redactie]