BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

goudmijn1

Bijdrage door gebruiker
12-03-2010
2 reacties
L.S.,

Mijn moeder woont in een verzorgingstehuis en betaalt de maximale inhouding AWBZ premie. Tot vorig jaar mocht 25% van deze ingehouden premie van ca. 16.000 euro (= ca. 4.000 euro ) worden afgetrokken van het inkomen. Nu zou dit niet meer mogen. Ik ben verbijsterd, want dan moet mijn moeder plotseling een enorm bedrag aan belasting gaan bijbetalen. Klopt dit? En is het niet idioot, dat juist een kwetsbare groep als bewoners van een verzorgingstehuis die eigenlijk geen zelfstandig inkomen meer hebben dit overkomt? En is het ook niet merkwaardig dat daar vanuit de media en politiek geen kabaal over wordt gemaakt?
Ik begrijp hier niets van. Vriendelijke groet, Lex van Straten.
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)