L.S.,
Mijn moeder woont in een verzorgingstehuis en betaalt de maximale inhouding AWBZ premie. Tot vorig jaar mocht 25% van deze ingehouden premie van ca. 16.000 euro (= ca. 4.000 euro ) worden afgetrokken van het inkomen. Nu zou dit niet meer mogen. Ik ben verbijsterd, want dan moet mijn moeder plotseling een enorm bedrag aan belasting gaan bijbetalen. Klopt dit? En is het niet idioot, dat juist een kwetsbare groep als bewoners van een verzorgingstehuis die eigenlijk geen zelfstandig inkomen meer hebben dit overkomt? En is het ook niet merkwaardig dat daar vanuit de media en politiek geen kabaal over wordt gemaakt?
Ik begrijp hier niets van. Vriendelijke groet, Lex van Straten.