BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Giropas

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
07-03-2006
  •  
2 antwoorden
  •  

In mei 2005 heb ik op mijn verzoek een nieuwe giropas ontvangen.

Deze nieuwe pas -tot 2011 geldig- gaf weigeringen in de winkels, hierop telefonisch een nieuwe besteld, in het gesprek werd mij medegedeeld dat dat 7 euro 50 kostte. Ik vond dat belachelijk, ik heb misschien in 8 maanden 150 keer gepind en nu al versleten??? en medegedeeld dat ik onder protest betaalde.De nieuwe pas ontvangen en er werd 7.50 afgeschreven.

Hierop een klacht ingediend via de postbanksite.

Hieronder staat hun antwoord:

"Vervelend dat uw Giropas beschadigd is. De Giropas is een kwalitatief goed product met een levensduur van vijf jaar. Ook bij frequent gebruik van uw Giropas is deze levensduur van toepassing.

Voor het vervroegd vervangen van een pas brengen wij een deel van de administratiekosten in rekening; een bedrag van 7,50 euro. De Postbank is niet aansprakelijk voor beschadiging van uw Giropas. Alleen wanneer de pas beschadigd is door een productiefout en u binnen twee maanden na ontvangst reageert, is de Postbank verantwoordelijk en worden er geen vervangingskosten in rekening gebracht.

Mogelijk is uw Giropas beschadigd doordat deze in aanraking is geweest met magnetische velden zoals de boodschappenband in de winkel, autosleutels met afstandsbediening of een magnetische drukknopsluiting op uw handtas of portefeuille."

Daar het bovenstaande niet van toepassing is op mijn situatie, ik bewaar de pas in het hoesje in mijn portemonnee moet ik hiermee dan toch accoord gaan.

Ruud van Zomeren

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.