BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geschillen op Marktplaats

Bijdrage door gebruiker
08-02-2013
6 reacties
Beste kassa-vara forumleden,

Stel je koopt of verkoopt iets op Marktplaats. En er ontstaat een geschil hoe is de beste manier om deze op te lossen? Wat is daar het beste forum voor deze geschillen?

Voorbeeld 1: je koopt iets op Marktplaats, betaald netjes en diegene verstuurt ook netjes. Het pakje wordt thuis bezorgd en het geen blijkt niet origineel te zijn? Wat doe je dan? Eis je dan je geld terug? Of is het helaas pindakaas? Kan verkoper zich beroepen op je onderzoeksplicht?

Geef je als je verkoper bent je geld terug of een deel? Of juist niet?

Voorbeeld twee:
Je koopt iets op marktplaats en niet alle onderdelen zitten erbij? Je mailt verkoper en krijgt geen reactie wat dan? Is dit ook helaas pindakaas?

Ik bedoel maar te zeggen dat er veel wordt gedaan voor mensen die iets betaald hebben en niet ontvangen. Maar hoe los je geschillen op waarbij je wel iets ontvangt en maar niet naar wens is. Hoe gaan jullie daar mee om?
Graag ontvang ik tips en tricks
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.