BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

geschil met incassobureau en nu?

Bijdrage door gebruiker
14-12-2010
8 reacties
Ik heb van 2002 tot april 2005 een VOF onderneming gehad. Daarna heb ik de winkel overgedragen aan mijn vennoot destijds. Het werd dus een eenmanszaak. Nu krijg ik een factuur van een deurwaarderskantoor over een rekening voor dat desbetreffende bedrijf. Het is een factuur van een bedrijf die pinautomaten verhuurt. De rekening is van 2010 en ze komen het bij mij verhalen, omdat mijn naam onder hun contract (2003) staat. Maar ik heb dat bedrijf in 2005 overgedragen, dus zowel de baten als de lasten. Dit heb ik ook in een brief aan het incassobureau gestuurd inclusief de bewijzen van de kamer van koophandel. Het incassobureau blijft volhouden dat ik toch moet betalen, omdat mijn naam onder het contract staat. Maar ik vind dat ze de rekening moeten verhalen bij wie er ten tijde van de rekening eigenaar van de zaak was. Daar ik er vanaf 2005 niets meer mee te maken heb. Wie heeft er nu gelijk?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.