Hallo meneer/mevrouw,
ik zal zo kort mogelijk mijn verhaal vertellen.
In mei heb ik mijn meterstand van de elektriciteit doorgegeven aan Essent ( via internet). Ik kreeg daarop een brief thuis dat ik dat niet goed gedaan had, ik zou drie keer zo hoog hebben opgeschreven, dat was onmogelijk volgens Essent. Een gemiddeld gezin zat drie keer zo laag ( ik woon alleen).
Opnieuw opgestuurd met weer contact van Essent dat dit niet kon. Ik wilde dit uitgezocht hebben en een mevrouw van Essent zou een aansturing sturen naar de afdeling die dit uit kon zoeken, na drie weken nog niks gehoord dus opnieuw gebeld, weer een aansturing gestuurd naar de desbetreffende afdeling en er zou contact met mij opgenomen worden. Ik had er nog uitdrukkelijk bijgezegd dat er eerst telefonisch contact met mij moest zijn ivm met mijn werktijden. Dat zou allemaal gebeuren.
In november kreeg ik een herinnering of ik de eindafrekening wel wilde betalen. Opnieuw contact opgenomen met dezelfde mevrouw die steeds roept dat het wel erg vreemd is dat er nooit contact met mij is opgenomen. Nu blijkt opeens dat ze niks voor me kunnen doen, de meter kan geijkt worden maar ik draai wel voor de kosten op en volgens hun klopt de meter altijd. Ze willen wel iemand langssturen om mijn apparaten te bekijken maar ook dat zal ik zelf meoeten betalen.
Kortom dat de meterstanden zo hoog zijn ( wat ze dus zelf aangeven dat dat onmogelijk kan) is nu gewoon mijn probleem.
Tot zover Essent, nu Nuon.
Ik kreeg in augustus de eindafrekening van Nuon met geld terug! rond de 350 euro. Was ik erg blij mee omdat ik zuinig ben met de energie en behoorlijke maandbedragen betaal.
Afgelopen week kreeg ik een acceptgiro in de bus met datzelfde bedrag en of ik dat binnen 7 dagen op hun rekening wilde overmaken, dat was de jaarafrekening. ( geen brief van fot gemaakt oid). Ik bellen met Nuon voor uitleg. Er was dus iets fout gegaan met de meterstanden er was een herbereking gemaakt en dit bedarg moest terug en een dag later had ik nog drie andere acceptgiro's van Nuon, 67 euro, 217 euro en 1754 euro......
Ik weer bellen en een half uur met de klantenservice gediscussieerd, ook zij vonden de meterstanden wel erg hoog en berekende dat een gemiddeld gezin 5000 KW? per jaar verbruikt en ik zat rond de 1700.
Daarom krijg ik tot december uitstel van betaling met de belofte dat ik ga uitzoeken wat Essent precies gedaan heeft, dat wil ik wel dus ik heb Essent weer gebeld die toegaf dat er aan de hand van mijn vorige jaarafrekening de meterstanden geschat zijn, maar dat had Nuon gedaan en niet Essent.
Nuon weer gebeld, daar kreeg ik UITDRUKKELIJK te horen dat Nuon alleen de meterstanden doorkrijgt van Essent en de fout echt niet bij hun ligt. Essent roept hetzelfde en ik sta tegen twee Megabedrijven als eenling en kom er niet meer uit.
Ik kan nooit zo'n stroomverbruik hebben dat ik in totaal rond de 5000 GULDEN ( ik reken alles nog om) bij moet betalen.
Maar er is dus niemand die dat uit wil zoeken en de meterstanden zijn naar hun eigen goeddunken maar geschat en aan de hand daarvan de rekening betaald. Het gaat om jaar rekeneningen eneindafrekeningen. Ik snap er niks meer van en zit met mijn handen in het haar en weet niet meer wat te doen.
Uiteraard heb ik klacht na klacht ingediend bij zowel Nuon als Essent.
Wie kan mij advies geven, ik weet het niet meer en wordt er onrustig van zulke enorme onmogelijke eindafrekeningen, kunnen ze me afsluiten als ik de maandelijkse bedragen wel gewoon betaald heb?
Alvast bedankt voor de hulp en sorry voor het enorme verhaal.
HCI PEEN
Losdorp