Ik ben de afgelopen dagen flink boos geworden omdat ik tegen een onrechtvaardigheid aanliep bij Bol.com.
Het gaat over terugbetalingen van geretourneerde artikelen.
In de algemene voorwaarden, waarmee Bol.com schermt, staat dat bij retourzendingen eerst de waarde van de cadeaubonnen op iemands account weer wordt opgewaardeerd, ook als het gaat om een deel van de factuurwaarde.
Ik maak mij boos over het verplichten van de klant om opnieuw iets bij Bol.com te kopen terwijl er een aanschaf is gedaan, en behouden, die de waarde van de bonnen heeft overschreden.
Ik weet niet of deze idiote regeling ook bij andere bedrijven geldt en vraag me af wat de rechtsgeldigheid ervan is.
Ter verduidelijking:
Ik bestelde bij Bol.com twee artikelen, een ter waarde van 105,= en een ter waarde van 59,99.
Ik betaalde met cadeaubonnen ter waarde van 30,= en de rest per ideal via de bank.
Nu kreeg ik een verkeerd artikel toegestuurd voor de 59,99.
Het juiste is niet meer leverbaar. Terugsturen is al ingewikkeld, geld terugstorten doen ze pas na een week of 2!
Maar ik kreeg 29,99 teruggestort want de 30,= waarde van de cadeaubonnen blijft op mijn account bij hen als waardebon staan.
En dat terwijl ik voor het andere artikel dus 105,= in cash geld heb betaald… Daar had makkelijk de waarde van de bonnen mee verrekend kunnen worden.
Ik wil helemaal geen account met waardebon van Bol.com.
Zeker na deze slechte ervaring met hen wil ik er nooit meer iets kopen maar mijn geld krijg ik niet terug…
Ik wordt afgescheept met het verweer dat ik met de algemene verkoopvoorwaarden akkoord ging.
Het is MIJN geld dat zij vasthouden. Kan dat zo maar?