BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geld terugvragen voor spel van Steam

Bijdrage door gebruiker
22-08-2012
15 reacties
Goedendag,
Ik heb onlangs een spel gekocht van het online spellensdistributie platform Steam (van Valve).
Aangezien het spel niet goed functioneerde bij aanschaf, en nu na zo'n 2 weken nog steeds niet (crasht nog regelmatig, spelmechanismen nog niet eens aanwezig in het spel) wil ik graag mijn geld terug.
Ik heb al een 'support ticket' aangevraagd bij steam, maar ze willen tot nu toe niets weten van een terugbetaling.

Ik heb al een een en ander uitgezocht, maar niks concreets hierover kunnen vinden, dus:

Ik wil graag weten of digitale software (spellen) als een 'goed' word gezien in de EU of Nederland.

En welke wetten van toepassing zijn op digitale software. Zoals " 7 dagen bedenktijd (kopen op afstand)"?
of de Europese richtlijn 1999/44/EG?

Ik heb een gebruikersovereenkomst getekend, maar de wet staat voor zover ik weet hierboven, wil alleen weten of het in mijn voordeel is.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.