BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geld terugvragen dat overgemaakt is naar tussenrekening

Bijdrage door gebruiker
20-08-2024
2543 keer bekeken
7 reacties
Probleem:I
k heb per ongeluk direct geld overgemaakt naar een tussenrekening en nu willen zowel de bank waarvandaan het overgemaakt is (KNAB) als de ontvangende bank (ING) niets voor me doen. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Aanleiding:
Ik heb zowel een privé ING rekening als een zakelijke KNAB rekening voor mijn ZZP activiteiten. Een vorige keer dat ik mijzelf salaris uitkeerde heb ik vanuit mijn ING een betaalverzoek aan mijzelf gestuurd en vanuit de KNAB betaald. Kennelijk heb ik toen het gebruikte rekeningnummer uit dit betaalverzoek opgeslagen in mijn KNAB adresboek. Daar komt dan mijn eigen naam bij te staan. Toen ik weer wilde overmaken van KNAB naar ING zag ik mijn naam in het adresboek staan en heb onvoldoende gecontroleerd of het ook mijn eigen ING rekeningnummer betrof. Toen ik overschreef, kreeg ik geen waarschuwing dat naam en rekeningnummer niet bij elkaar hoorden en zag en 2 seconden te laat.
Ik heb dus rechtstreeks geld overgemaakt naar een rekeningnummer van een oud betaalverzoek.

Wat heb ik al geprobeerd:
ik heb direct contact opgenomen met de KNAB, zij gaven aan niets voor mij te kunnen doen, dat ik contact op moest nemen met de ING. Ook deze bank zei niets voor mij te kunnen doen en verwees mij terug naar de KNAB. Na veelvuldig contact zei de KNAB mij 5 dagen te wachten, want als ik direct overgemaakt had naar een tussenrekening, zou het automatisch terugkomen. De ING wilde pas na herhaaldelijk vragen bevestigen dat het om een ING tussenrekening ging. Ik wachtte 5 werkdagen af. Maar het geld kwam niet terug. Dus ik heb weer gebeld en gechat met beide banken. Ik heb continu nieuwe medewerkers aan de lijn / chat die zeggen terug te lezen, maar dat niet doen en me steeds dezelfde vragen stellen (datum, rekeningnummers, bedrag etc.) en me andere antwoorden komen. Ze kunnen een onderzoek doen, nee! dat kunnen ze toch niet, de andere bank moet actie ondernemen, het is toch geen tussenrekening, ze gaan me doorverbinden met (ING) zakelijk betalen etc. Ik kom geen stap verder!
Inmiddels zegt de KNAB dat ze geen onderzoek kunnen / willen doen, terwijl de ING zegt dat de KNAB dat verplicht is. En er wordt nu gesuggereerd dat het een IDeal tussenrekening is. Maar ook dan zou het automatisch teruggestort moeten zijn. En IDeal kan ik niet bellen of mailen. Ik heb al wel het contactformulier ingevuld, maar moest veel velden invullen waarvoor ik geen gegevens had (IDeal transactienummer, website etc.). Ik kom geen stap verder! Ik kan toch ook niet de enige zijn waarbij dit ooit is gebeurd?

Hoe krijg ik mijn geld terug?!


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.