Ik ben een voormalig klant van het failliete "Welkom Energie". Uiteindelijk hebben wij meer aan termijnbedragen betaald dan aan energie verbruikt, en horen nog 354,29 terug te ontvangen. Dit bedrag was eerder hoger maar ik heb 1 maand direct terug weten te boeken binnen de termijn van 54 dagen. Dit is puur wat teveel betaald is en zonder de beloofde welkomstkorting nog meegenomen. Ik snap dat die vervalt. De curator is bezig met de afwikkeling maar de consument is natuurlijk de laatste in rij die gaat ontvangen.
Nu werd ik door iemand getipt die via haar bank de teveel betaalde termijnbedragen terug kon laten storten. Ook iemand anders heeft dit exact zo gedaan. Beide bij de Rabobank. Ik heb dus ook mijn bank de ING benaderd om dit ook te doen. Dit kan niet zeggen zij want ik heb zelf destijds akkoord voor incasso gegeven. Zij mogen geen onderzoek doen. Op mijn vraag waarom het bij een andere bank dan wel kan krijg ik het antwoord dat 'iedere situatie anders is'. Terwijl het hier toch echt om een exact hetzelfde verhaal gaat. Ik word verwezen naar de curator maar we weten allemaal wel hoe dat afloopt..
Is er iemand die mij kan helpen en wellicht weet waarom het bij de ene bank wel kan en de andere niet? En wat ik nu het beste kan doen?