BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Geld afgeschreven na afbreken pintransactie?

Bijdrage door gebruiker
05-05-2014
158 keer bekeken
4 reacties
Hallo,
Het volgende is mij helaas overkomen volgende week: Ik had haast en moest nog pinnen, in plaats van te kiezen voor ''vrije bedrag en biljetkeuze'' drukte ik per ongeluk op ''snel geld opnemen: 70 euro''. Omdat ik geen 70 euro wilde hebben, brak ik de tranasctie af door op stop/ annuleren te drukken. Er verscheen een rood beeld, met een kruis (als ik me niet vergist) waarop duidelijk stond: Transactie afgebroken. Hierop werd mijn pas weer uitgeworpen, maar het scherm bleef staan. Omdat ik haast had ben ik naar het pinautomaat ernaast gelopen en heb ik de gewenste 30 euro opgenomen.

De volgende dag zag ik dat die 70 euro dus ook was afgeschreven. Ik met de bank gebeld: ze zouden het betreffende pinautomaat gaan hertellen om te kijken of er een verschil van 70 euro in zat. Nee dus. Daaruit concludeerden zij dat iemand anders dan het geld gepakt moet hebben. Ik moest maar aangifte gaan doen. Dat heb ik nu dus gedaan.

Echter heb ik nog wel een klacht ingediend. het is toch belachelijk dat je geld eruit komt als je een transactie afbreekt?

Daarnaast heb ik gevraagd of ik een overzicht of ander bewijs kon zien van het hertellen van de automaat, dit omdat ik op internet verhalen heb gelezen van mensen bij wie het geld bijvoorbeeld pas na twintig minuten uit de la kwam. Dat kon allemaal niet....

Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kan ik hier nog meer tegen doen, behalve de aangifte afwachten?
Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)