BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen reactie op bezwaar maar wel aanmaning

Bijdrage door gebruiker
18-10-2009
14 reacties

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn internetabonnement per email tijdig opgezegd. Vlak voor de vervaldatum krijg ik een factuur voor een nieuwe periode. Telefonisch werd mij gemeld dat opzeggen niet per email kan. Omdat de opzegtermijn op dat moment verstreken is zit ik weer aan een nieuwe termijn van een jaar vast. Omdat ik het niet eens was heb ik het reeds afgeschreven bedrag gestorneerd. Ik heb alles schriftelijk bevestigd (per fax) met reden en de verwijzing naar eerdere email als bericht van opzegging. Jaar niks meer gehoord. Nu alsnog twee aanmaningen. Er wordt op geen enkele manier inhoudelijk op mijn bezwaar gereageerd.


Vraag 1. Als aantoonbaar is dat bij de providor bekend is dat ik heb opgezegd. (door reactie is duidelijk dat ze de email gelezen hebben) kunnen ze daar dan onderuit en eisen dat ik het nog een keer op een andere manier moet opzeggen.


Vraag 2. Na mijn stornering en de fax met mijn bezwaar heb ik een jaar niets gehoord. Mag ik daar uit opmaken dat ze het met mijn bezwaar eens zijn. Kunnen ze daar na een jaar nog op terugkomen met een aanmaning.


Graag advies hierover.


 


 

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.