Op 22 december 2015wilde ik geld pinnen bij de ING automaat op de Dierenselaan in Den Haag. Het bedrag is NIET uit de automaat gekomen, maar is wel afgeschreven. De uitbetaalklep van de automaat is niet eens open geweest! Vervolgens vroeg de automaat weer om de pas in te voeren. Ik ging er van uit dat er een storing was geweest en voerde opnieuw m'n pas in. Dit keer kreeg ik de melding dat het maximale limiet gebruikt was. Erg vreemd, want ik had helemaal geen geld ontvangen. Ik heb nog aan de klep gevoeld om zeker te zijn dat er niets mee gedaan was, daar was echter geen beweging in te krijgen. Ik heb direct de spoedlijn van de ING gebeld en mij werd verteld dat dit vaker voorkwam; het bedrag werd meestal binnen enkele dagen weer teruggeboekt. Helaas gebeurde dit niet. Van de ING kreeg ik te horen dat het bedrag volgens de logrol wel was uitbetaald. Ik weet echter, voor de volle 100% zeker, dat dit NIET is gebeurd. Ik heb schriftelijk bezwaar gemaakt en heb aangifte gedaan bij de politie. De politie heeft m'n melding geregistreerd, omdat aangifte niet mogelijk was omdat er geen verdachte was (dat is dan toch de ING???) Op het bureau kreeg ik echter al te horen dat dit vaker voorkwam, maar dat de ING nooit toe zal geven dat de automaten (soms) niet correct werken. Het antwoord op m'n bezwaar was negatief. Op de logrol staat namelijk dat het bedrag is uitbetaald (dit is dus echt niet waar) en er was geen kasverschil. Toch is mijn geld niet uit de automaat gekomen, hier ben ik 100% zeker van!!! Waar is m’n geld dan wel gebleven? Heeft iemand anders teveel gekregen, is het ergens blijven hangen, is er toch fraude gepleegd? Ik heb gevraagd om de camerabeelden te mogen bekijken, dit mag/kan niet. Als op de logrol vermeld staat hoe laat het geld uit de machine is gekomen, dan moeten ze dat moment toch op de camera terug kunnen vinden? Ze zullen dan zien dat er op dat moment geen geld werd uitbetaald. Als klant en in dit geval ook gedupeerde sta je letterlijk in je hemd. Er is mogelijk bewijsmateriaal, maar je mag/kan dit niet gebruiken. Na dit voorval heb ik veel soortgelijke reacties op internet gelezen en heb ik met andere gedupeerden contact gezocht. Iedereen vertelde vrijwel hetzelfde verhaal! Hier moet echt iets aan gedaan worden! Ik ging er zelf altijd van uit dat pinnen betrouwbaar was, maar weet nu zeker dat dit NIET zo is. Een medewerker van de ING heeft me verteld dat het normaal is dat er een verschil van 0,3% in de automaten zit. De automaten zijn dus niet 100% betrouwbaar en dat is een kwalijke zaak. Het kangewoonweg iedereen overkomen en de ING doet niets! Ik hoop dat de waarheid snel boven tafel komt. We hebben deze klacht nu bij het KIFID ingediend en hopen dat deze instantie wel z'n verantwoordelijkheid neemt en het probleem serieus gaat bekijken. Het kan toch niet zo zijn dat de ING hier mee weg komt? Het ergste is nog dat ze in hun brief zetten dat wij het geld wel hebben ontvangen, terwijl het tegendeel waar is! Wij zijn juist bestolen!Iemand nog een tip om bijvoorbeeld alsnog de camerabeelden te mogen/kunnen bekijken? We zien julliereacties graag tegemoet. Alvast bedankt!