In mei van dit jaar hadden wij jaarlijks onderhoud van decv-ketel, de monteur adviseerde ons contact op te nemen met Eneco (nooit problemen gehad) omdat de gasdruk te hoog was en hier iets aan gedaan moest worden. Een aantal dagen later contact opgenomen en dezelfde dag kwamen er monteurs van Eneco die ons vertelden dat zij dit niet konden verhelpen en er andere colega's kwamen...die kwamen dus en waren van de Fraudebestrijding van de Eneco!! Er was beschadiging aan de gasmeter geconstateerd de heren hebben ons gasverbruik gecheckt en vertelden ons dat het verbruik volgens hen zo laag is en dan een beschadigde meter, dat dit alles bij elkaar niet klopt en dat de meter in beslag zou worden genomen! Wij waren helemaal perplex!! Diezelfde dag kregen we te horen wat het "prijskaartje" was van dit hele gebeuren en wanneer wij ditniet zouden betalen we ook geen nieuwe meter kregen, dit hield dus in ieder geval geenwarm water, dus koud douchen thuis of bij buren douchen en familie ende verwarming niet aan kunnen doen! Wat een geluk dat het geen winter was!!De rekening bedroeg....1.500,-- euro!!!!!! Het lage verbruik was hierin berekend, kosten nieuwe meter, kosten fraudeteam. Wij waren (zijn) kwaad over dit hele gebeuren, alles bij elkaar; klantenservice Eneco, het kantoor van Eneco waar je niemand te spreken krijgt, alsof je een crimineel bent. Helaas hadden we toen geen rechtsbijstand, en heb ik inmiddels (na betaald te hebben...wat moet je anders) dit bij de Geschillencomissie ingediend want; wij hebben de nota's van de vorige bewoners van ons huis met een zelfde laag verbruik, (dit had de Eneco toch kunnen onderzoeken)wij stoken niet extreem veel/ weinig, het huis is goed geïsoleerd,zijn geen groot gezin-3 personen,koken electrisch, de beschadiging aan de meter is jaren terug ontstaan omdat er toen ook iets was met de gasdruk, er is toen niet door de monteur gezegd; laat dit snel maken,niemand heeft hier verder op gelet,alles bij elkaar klopt dit gewoon niet, wij waren altijd een trouwe klant bij Eneco, betalen op tijd de nota, op de site geven ze besparingstips en uiteindelijk wordt je gestraft lijkt het wel. Er werd meteen al gezegd als u het niet eens bent met het bedrag zien we u wel bij de rechter! Wij vinden het ook raar dat maar meteen een gasmeter in beslag wordt genomen alsof je een of andere wietplantage hebt, wij konden niet anders dan dit eerst betalen, de hele gang van zaken klopt niet, heeft iemand hier ervaring mee? Of met de geschillencommissie, kunnen wij niet beter alsnog een advocaat inschakelen?