BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

garantietermijn verlopen door fout leverancier

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-12-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Mijn broer heeft een laptop gekocht bij Hardwaretotaal.nl in Soest. Binnen een maand na ontvangst heeft hij aangegeven dat de batterij niet naar behoren werkt. Hoewel laptopbatterijen vaak niet de genoemde duur halen, komt deze nog niet tot de helft van de 2 uur die wordt gedaverteerd.

Hardwaretotaal reageert niet.

NaA een jaar, buiten de garantietermijn, belt mijn broer me met de vraag waar hij een batterij moet kopen. de staat van de batterij is nu zo slecht dat hij het geen half uur meer volhoudt, bij normaal gebruik en zonder randapparatuur. Ik vertel hem dat dit volgens mij een onacceptabel gebrek is en dat hij terecht heeft geklaagd.

Ik klaag wederom, namens hem. Hardwaretotaal reageert door te stellen dat hij eerder had moeten klagen dat zij niet reageerden, nu is de termijn verlopen. Maar hij heeft ruim binnen de termijn geklaagd! Men bied aan dat hij weer een baterij bij deze shop kan kopen.

Nader research leert dat het op internet wemelt van de klachten over deze leverancier. Zij lijken alleen gevoelig voor juridische argumenten. Voordat ik daaraan begin wil ik eerst weten of zij inderdaad in gebreke zijn of dat ze gelijk hebben en dat als zij de garantietermijn laten verlopen de klant pech heeft.

Mark

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.