BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie problematiek plasmascherm

Bijdrage door gebruiker
01-11-2007
40 reacties

Ik heb in februari 2004 een plasma scherm gekocht van 8000 euro van het merk Pioneer. Het scherm heb ik nu 3 1/2 jaar in de woonkamer hangen. Van die 3 1/2 jaar heb ik nog een jaar in het buitenland gewerkt en toen is het scherm helemaal niet gebruikt. 4 maanden geleden heb ik een probleem aangemeld bij de service afdeling van Pioneer. Na 2 1/2 gebruik heb ik in het scherm logo's van televisiezenders ingebrand staan, maar dit fenomeen zie je ook op het gebied waar de ondertiteling wordt gepresenteerd.

Pioneer zegt: er geldt 2 jaar garantie en aangezien deze verstreken is, doen wij niets meer. Reparatie kost 3500 euro!

Kan iemand mij helpen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Volgens mij vertelt het consumentrecht dat een product een verwachte levensduur heeft. Een televisie heeft geloof ik een verwachte levensduur van 10 jaar. Klopt het als ik stel dat Pioneer zich aan haar verplichtingen onttrekt? Wat zijn mijn rechten en plichten in dit geval?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.