BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

garantie

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
30-10-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

hallo,

Op 2 juni vorig jaar heb ik een nieuwe cv-ketel aangeschaft mijn oude ketel was 20 jaaren nog een met een open systeem. De man die via het bedrijf dat ik om een offerte had gevraagt kijken ,vroeg of ikeen afvoer in de buurt had want de nieuwe HR-Ketel had deze nodig voor het condenswater. Ik vertelde hem dat in de slaapkamer ernaast een wastafel had gestaan ,maar die hadden de vorige eigenaars van het huis weg laten halen en afgesloten .

Hij gekeken en zei als ik geen bezwaar had, hij een klein gaatje in de muur maakte en de condensafvoer daar op aansloot. Vond het prima dus zo geschiedde.

Ben pas in november vorig jaar gaan stoken. In januari merkte ik iedere keer al wat vocht onder de ketel maar kon niets vinden, tot op een morgen was boven de deur aan het schilderen toen ik het echt hoorde kletteren was ondertussen al febr. het water gutste uit een pijp bleek de afvoerpijp van het condenswater te zijn ,gelijk het bedrijf gebeld of ze kwamen .

Iemand kwam kijken en zaagde de pijp door en zette er een emmer onder de dag erop zou er iemand komen om het te maken en kijken hoe het kwam.

De volgende dag kwamen 2 man en constateerde een verstopping in de afvoer hebben dit gerepareert en gingen weer.

Tot mijn verbazing kreeg ik eind juni dus na de garantie periode van een jaar een rekening gepresenteert van 359,25 euro voor het repareren van de verstopping.

Heb geschreven dat ik dat niet betaalde omdat hun een fout hadden gemaakt bij het instaleren van de nieuwe cv-ketel terwijl ze op de hoogte waren dat de afvoer was afgesloten door de vorige bewoners,plus dat ik het vreemd vond dat ze nu pas een rekening stuurde terwijl het al in februari was gerepareert , dus na de garantie-periode , efin na veel heen en weer geschrijf dreigen ze met een incasso buro .

Wat is nu mijn recht ik heb toch gelijk dat het hun fout is hun hadden toch alles moeten controleren voor ze iets instaleren daar ishet toch een instalitie-bedrijf voor, ze zijn notabene nog een loodgietersbedrijf ook nog.

Moet ik het op een rechtzaak laten aankomen of toch betalen??????

Wie kan mij raad geven

met vriendlijke groet

iamee

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.