De iPod Nano van mijn zoon is binnen de garantietermijn kapot gegaan. Opgestuurd naar Apple, maar die weigerde hem te repareren vanwege "invloeden van buitenaf". Volgens hen was er in eerste instantie iets met water(??). Wij hebben hierop aangegeven dat wij het hier niet mee eens zijn. Apple weigert aan te tonen dat dit apparaat op een ondeugdelijke manier gebruikt is. Mijn zoon heeft hem net als ieder ander, en zoals Apple dat in zijn reclames aanprijst, in zijn zak gedragen. Hij heeft als extra zelfs altijd in een beschermhoesje gezeten. Apple blijft weigeren het apparaat te repareren. Vervolgens hebben wij een aangetekende brief verzonden, maar hier nooit een schriftelijke reactie op ontvangen. Wel een telefonische. Maar wederom blijft Apple hardnekkig weigeren om de iPod onder garantie te repareren. Wij hebben Apple toen gevraagd aan te tonen dat dit apparaat ondeugdelijk gebruikt is. Volgens de medewerkster mocht dit apparaat niet in een zak gedragen worden. Op onze vraag waar dit in de garantiebepalingen stond, deelde zij ons mee dat Apple niet alles in de garantiebepalingen kan zetten, omdat het boekje met gebruiksaanwijzingen dan te dik werd. Wij hebben Apple enige tijd gegeven om aan te tonen dat dat wij de iPod op een ondeugdelijke manier gebruikt hebben.
Na een wachttijd van 2 maanden( hier zat de vakantie ook bij), hebben wij wederom een aangetekende brief verzonden met daarin de vraag de iPod alsnog te repareren, omdat wij geen bewijzen hebben ontvangen waarin zij aantonen dat deze iPod niet op de juiste manier gebruikt is. Wij hebben hierbij nadrukkelijk om een schriftelijke antwoord gevraagd. Vandaag zijn wij opnieuw telefonisch benaderd door Apple. Zij blijven weigeren om de iPod te repareren. Deze "heer" ging volledig schreeuwend uit zijn dak. Op mijn vraag waarom hij niet gewoon kon praten antwoorde hij dat ik "intimiderend" was. Het enige dat ik tot dan toe had gezegd was dat wij vinden dat de iPod niet kapot is gegaan door ondeugdelijk gebruik. Volgens deze mijnheer was de iPod nu opeens beschadigd aan de onderzijde(??) Hier hebben wij nog nooit van gehoord, want zoals ik al schreef heeft de iPod altijd in een beschermhoesje gezeten. Ik heb hem vriendelijke verzocht onze brief schriftelijk te beantwoorden, maar ook dat werd geweigerd door deze heer.
Hoe moeten wij dit gaan aanpakken? Wij hebben nu een kapotte iPod van 225 euro, die nog geen jaar gebruikt is.De reparatiekosten die iPod ons in de haren wil draaien zijn 140 euro. Dat is het apparaat al lang niet meer waard. Gaarne suggesties.