BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie

Bijdrage door gebruiker
22-11-2005
5 reacties

Ik heb de volgende problemen met de garantie;Een maand geleden heb ik nieuwe schoenen gekocht, na een kleine twee weken liet de naad los die het leer en de zool verbond bij het aan/afhechtingspunt. Ook de zool was niet goed gelijmd. Ik ben met deze klachten naar de winkel gegaan, daar werd mij verteld dat de schoenmaker van die winkel de zool zou doorstikken en opnieuw lijmen. Afgelopen zaterdag kon ik mijn schoenen weer ophalen, maar ik gaf al gelijk aan dat ik er geen vertrouwen in had; de schoen was gewoon op dezelfde manier gestikt, (plusmaar een schoen ipv allebei en het lijmwerk is niet mooi gedaan kwam ik thuis achter). Maar de schoenmaker had goed werk geleverd, de naad was het aandachtspunt en het zat helemaal goed aldus de verkoopster.Zondag liet opnieuw de naad los, vanmiddag heb ik de winkel hierover opgebeld. Er bleven drie mogelijkheden voor mij over:- Schoenen laten maken bij schoenmaker hier in het dorp, deze kosten worden vergoed door de winkel, de garantie vervalt- Schoenen opnieuw laten bestellen, dat ik een ander paar krijg, de garantie vervalt- Een nieuw paar schoenen bij desbetreffende winkel uitzoeken, de garantie vervalt

Kunnen zij het maken om op deze manier de garantie te ontnemen? Het liefst heb ik een nieuw paar schoen, maar doordat ik geen garantie meer heb, zoek ik ze liever bij een andere winkel die dit wel biedt. Kan ik mijn geld terugvragen/Kan de winkel de garantie bij een nieuw paar laten vervallen/wat kan ik ermee doen?Alvast bedankt :)

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.