BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie

Bijdrage door gebruiker
20-10-2008
2 reacties

Hallo,

Ik ben 62 jaar en al drie jaar ziek, daardoor krijg ik 1 x per week huishoudelijke hulp.

Vorig jaar juniheb na lang sparen een nieuw horloge gekocht van het merk Roamer a 330,00 euro, bij plaatselijke juwelier Limpers te Anna Paulowna. Een duidelijk mooi plat sierlijk en sportief horloge wat ik gewoon kon dragen want het moest toch weer wat jaartjes meegaan, mijn vorige had ik ook 9 jaargehad. Al na een paar weken begonnen er lelijke slijtplekken op de band aan de onderkant pols te komen. Ik ben toen terug gegaan naar Limpers en die zou het opsturen naar Roamer. Na 2 1/2 maand kon ik het horloge weer ophalen Limpers pakte het horloge van onder de toonbank weg zonder iets en vertelde mij dat er niets aan te doen was, ik gebruikte het verkeerd of ik deed erruw werk mee, ik vertelde hem dat ik ziek was en dus werd er niet mee gewerkt. Ik vond het toch vreemd dat er geen verpakking of brief van Roamer bij zat en ben gaan schrijven naar Roamer, en vertelde hun dat ik het niet eens was met hun beleid, en dat ik dacht dat dit zeker niet mocht gebeuren van een merk horloge van deze prijs! en dat er toch ook nog garantie op zat. Ik kreeg van hun een telefoontje met de mededeling dat dit horloge van het merk Roamer NOOIT bij hun was geweest! Ik kon het alsnog opsturen maar wel aangetekend uiteraard. Ik confronteerde Limpers hiermee en hij ging erg lelijk doen tegen mij, ik werd er zelfsbang van. Ik kreeg binnen een maand mijn horloge terug met nieuwe band garantie.

Helaas moest ik veel in het ziekenhuis zijn en liggen zodoende ging er ruim een 1/2 jaar over heen voor ik weer een beetje de oude was, en wat gebeurt jahoor weer een lelijk horloge, ik weer naar Roamer geschreven en gebeld want naar Limpers durf ik niet meer, en nu zegt Roamer u moet nu de band zelf betalen want dit horloge is alleen geschikt voor huis tuin en keuken gebruik! Ik heb uiteraard Limpers wel een aangetekende brief gestuurd met mijn klacht maar daar reageert hij uiteraard niet op. Is hier nog iets aan te doen? Of moet ik maar vlug gaan sparen voor weer een nieuwe maar dan zeker van een ander merk en deze snel vergeten. Vriendelijke groet, Anita

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.