MIjn dochter zit al sinds juli 2003 op haar uitkering te wachten van de UVW, hierdoor kon zij haar rekeningen niet meer betalen. Nu moest ze bij de rechtbank komen , ze had een dagvaarding gekregen. Ik vond het er vreemd aan toe gaan, ze moesten met meerdere personen in een zaal gaan zitten en werden 1 voor 1 naar voren geroepen.Dus van privacy was hier geen sprake, je kon horen waarom iedereen daar zat. ISdit een normale gang van zaken? Ook werd haar in een brief van een deurwaarder meegedeeld dat zij daar haar kant ven het verhaal kon vertellen . Dus waarom ze de huur niet kon betalen, maar daar werd aan voorbijgegaan. Ze kreeg gewoon te horen dat ze haar huis iuitmoet en dat over 2 weken de uitspraak was. Het gesprek met har duurde nog geen 2 minuten!
Wie kan me vertellen of dit normaal is?
Overigens is het bureau voor rechtshulp ingeschakeld om haar uitkering uitgekeerd te krijgen, maar ook hier werd niet op ingegaan