Al enige tijd ben ik in bezit van een ING-goldcard die ik maar zelden gebruik. Met deze card heb ik nooit in winkels gekocht en nooit via internet een betaling gedaan. Vorige maand kwam ik erachter dat er door de ING al twee keer een bedrag van 70 euro van mijn rekening gehaald voor een aflossing. Deze card geeft geen schriftelijke afschrijvingen en deze zijn alleen via de site opvraagbaar. Ik heb de ING gebeld en hoorde dat er op 29 september een aantal betalingen zijn verricht op mijn creditcardnummer t.w. 2 vliegreizen met Iberia airlines en 2 hotelboekingen in Spanje. Ik heb diezelfde avond meteen aangifte van fraude gedaan bij de politie en heb een maand moeten wachten en ontelbare telefoontjes verricht om een formulier te krijgen om bezwaar te maken. De ING vertelde mij dat ik binnen 60 dagen na 29 september bezwaar tegen deze onrechtmatige boeking had moeten maken en dat de verzekering nu niet meer geldig is. Kort gezegd: Ik kan fluiten naar dit bedrag en zal de komende jaren gewoon van mijn rekeing worden gehaald.
Natuurlijk heb ik mijn kaart meteen laten blokkeren , maar ben nog steeds zeer geshokkeerd dat dit heeft kunnen gebeuren. Van de ING bank krijg ik totaal geen medewerking. Het lijkt er zelfs op dat ze totaal tegenwerken. Beloften over terugbellen of de juiste informatie toesturen gebeurt niet en ben nu al bijn 2 maanden bezig om de juiste overzichten te krijgen. De bank deelde mij wel mee dat het hotel in Spanje het verschuldigde bedrag weer heeft teruggestort omdat zij de fraude wel signaleerden. De ING wil echter niet laten weten wanneer dat hotel dat gedaan heeft.
Mijn vraag is: Hoe heeft dit kunnen gebeuren. Mijn creditcard gewoon thuis in het geldkistje en nooi een betaling via internet gedaan. En hoe kan ik dit nu eigenllijk oplossen. Graag advies want ik ben zeer gedupeerd