BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Foutieve overboeking buitenland

Bijdrage door gebruiker
04-04-2005
11 reacties

Beste mensen,

Ook ik heb zelf een fout gemaakt bij een overboeking. Bedrag/naam en woonplaats (Dortmund in Du) heb ik correct ingevuld, maar ik had bij het internetbankieren de optie "betalen buitenland" moeten gebruiken. Resultaat: het bedrag staat nu op een rekening in Nederland. De begunstigde heeft ongetwijfeld een andere naam en woonplaats. Had de Rabobank geen naam/nummercontrole moeten doen? Bij een handmatige overboeking in het verleden, kreeg ik de betalingsopdracht onverricht retourgezonden. En hoe kom ik, als de bank toch niet genegen is om "mee te denken" aan de naam en woonplaats van de ontvanger?Wie o wie kan mij adviseren?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.