BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

foutieve overboeking

Bijdrage door gebruiker
07-12-2011
7 reacties
ik heb een spaarrekening bij de SNS Bank vanaf deze rekening is op 18 mei 2011 geld overgeboekt naar mijn rekening bij de ING Bank. Per abuis is op deze opdracht een verkeerd rekeningnr. vermeld en om deze reden is genoemde 750 euro niet op mijn rekening bij geschreven.
Nu ben ik al langere tijd bezig om de 750 euro alsnog te laten bijschrijven op het juiste rekeningnr, ik word echter door zowel de SNS Bank als door de ING van het kastje naar de muur gestuurd. ING dient zorg te dragen dat er een controle op rekeningnr. en bijhorende NAW gegevens wordt uitgevoerd. Was deze controle inderdaad verricht dan had ING de opdracht niet in behandeling moeten nemen omdat het genoemde rekeningnr. (met schrijffout) niet hoort bij mijn naam. SNS Bank kan/wil mij niet verder helpen, zij wijzen naar ING. Ik constateer wel dat ING haar plicht (op NAW controle) heeft verzaakt. Het lijkt mij dus op zijn plaats dat ING deze fout alsnog rechtzet en de 750 euro op mijn rekeningnr. boekt.
Tot mijn verbazing doet de ING dat niet zij zeggen dat het mijn eigen fout is en dat zij daar niet voor verandwoordelijk zijn. Mijn vraag is is dat zo............... weet niet meer wat ik nu moet doen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.