Heden heb ik een vrij groot bedrag overgemaakt via mijn rekening bij ABNAmro naar een rekening bij een andere bank in Nederland via een overboeking met iban. Dit was de derde overboeking. Eerdere overboekingen enkele dagen geleden waren geen probleem. Vandaag echter toen de overboeking was gemaakt keek ik zoals altijd bij mijn afschrijvingen. Nu stond er dat het geld was overgemaakt naar een postrekeningnummer ,het rekeningnummer waren de laatste cijfers van mijn rekeningnummer van de bank waar het geld naartoe moest gaan. Telefonisch was abnamro niet te bereiken. Ik ben toen naar een filiaal gegaan en heb daar onder toezicht van een medewerker nog een klein bedrag over gemaakt op dezelfde manier. Deze manier was volgens de medewerker korrekt. Ook dit bedrag verdween echter naar een postrekeningnummer. Op mijn vraag wat gebeurt er als de bewuste rekeninghouder het bedrag niet terugstort werd geantwoord, je moet niet van het ergste uitgaan. Het is echter wel een bedrag waar we jaren voor hebben gespaard om ons kind en onze kleinkinderen na vele jaren weer eens voor de laatste keer te kunnen zien. Inmiddels is al duidelijl dat al meer mensen dit probleem ondervinden. Kan men bij abnamro nu stellen eigenschuld is dikke bult.
Graag uw antwoord of raad.