BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fout bij incasso bij Unive. Moet ik alsnog betalen?

Bijdrage door gebruiker
20-04-2018
15 reacties
Afgelopen week werd ik gebeld door verzekeraar Unive met de boodschap dat ze per ongeluk mijn rekeningnummer hebben aangepast naar dat van een ander. Mijn premie is hierdoor 15 maanden van een foutief rekeningnummer geincasseerd, welke nu door Unive wordt teruggestort. Ook is het verzoek of ik de niet geincasseerde premie van de afgelopen 15 maanden alsnog wil betalen. Het gaat om een bedrag van ruim 300 euro. Ik ben niet voornemens dit zomaar te betalen.

Wat zijn mijn rechten in dezen?
Is dit een incident of zijn er meer mensen die dit onlangs hebben meegemaakt?

Er daarbij; hoe is het in vredesnaam mogelijk dat Unive eigenstandig mijn rekeningnummer aanpast...?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.